Monday, 12 March 2012

Untuk Mu Hizana.

Lama rasanya dah tak cerita-cerita pasal hal-hal belajar dan kolej.
12/9/2011 tarikh keramat,
kerana hari ini aku dengan jaya nya menjejak kan kaki ke UiTM Bandaraya Melaka sebagai Mahasiswi Ijazah Sarjana Muda Perniagaan Antarabangsa.
Semester yang pertama bukan lah sesuatu yang senang atau pun indah lagi menyeronokkan.
Aku masih aku dan tetap aku, cuma semakin hari semakin ingin cuba melengkap kan diri ke arah yang lebih baik. Sayang nya bukan semua orang paham cara aku, dan belum tentu semua orang boleh berfikiran positif dengan attitude aku. Lantak kau lah labu, tapi ni chek nak habaq mai. belum apa-apa lagi dah ade orang tak suka aku. Aduh, susah beb. Takpe lah biar satu hari nanti ALLAH lembut kan hati dia agar dia muhasabah diri dia. Kerana aku bukan lah orang yang terbaik untuk menegur dia. 

5/3/2012 semester baru bermula lagi. 
Sungguh aku tiada kudrat untuk terus kan perjuangan ini. aku hampir tewas, tewas dengan emosi sendiri.
Jujur aku akui, aku lemah. Tiada kawan macam dulu yang sering buat aku katawa dan nagis bersama aku. Disini semua orang hipokrit, memang pakar dalam berpura-pura. Masing-masing nak untung sendiri, tiada yang ikhlas. Bertapa aku sedar bahawa semakin kita dikurnia kan ALLAH nikmat dan semakin itu DIA akan uji kita dengan pelbagai ujian.
Mungkin kini aku sindiri dan di benci malah di pandang rendah, tapi sesunguh nya aku redha denga apa yang ALLAH uji aku. Kemudian nanti aku yakin akan ada balasan yang baik ALLAH akan kurnia kan buat aku.

Wahai sahabat, mungkin aku semakin jauh dari kau. Mungkin jua kau sudah lupa kan aku, tapi alangkah baik nya jika kau masih bersama aku menempuhi perjuangan ini kerana untuk sedetik aku hilang kekuatan dan kawan sejati. Insyallah, aku tunggu kau di menara gading dan jugga di Jannah.

No comments:

Followers