Monday, 17 January 2011

sayang seribu kali sayang.

tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat bermain.
segala-galanya, aku rindu.
once a place i call home,

dulu aku pernah main tanah,
iye dulu aku suka main pondok-pondok,
aku pon suka mandi parit.
tolong nenek aku sapu sampah.
dan ikut atuk aku pergi kebun.

tapi itu dulu,
masa aku masih kecil,
tataw apa-apa tentang urusan dunia dan masalah orang dewasa.
masa tu semua nya best, seronok.
cuti sekolah je balik kampung.
dapat jumpa atuk nenek pakcik makcik.

sekarang ni dah tak sama,
semua orang dah ada keluarga sendiri
semua orang dah ada masalah sendiri
sekarang ni yang dewasa dah jadi tua dan yang muda dah dewasa
apa kan lagi yang belum wujud dah ada kat bumi ni,
dan yang pasti yang tua sudah pon tiada.

sedih bila imbau kembali,
aku sayang semau yang aku ada.
namun nothing last forever.
kini hanya tinggal rumah besar yang tidak ramai penghuni nya.
aku rindu saat itu

bila kenduri, ramai-ramai balik.
rewang ramai-ramai.
tengok tb sama-sama.
makan pon sama-sama
kecoh je, riuh rendah hiruk pikuk orang 1 rumah.
nak mandi pon beratur tunggu bilik air.

aku cuba sehabis mampu menyelamat kan keadaan,
tapi apelah kudrat ku, 
aku hanya insan biasa.
tuhan jua lebih mengetahui.





No comments:

Followers