Thursday, 13 August 2009

now i know

kini aku tahu bahawa;
cinta tak semestinya memiliki,
menyangi sekali maka selamanya sayang,
memiliki berbeza dengan menyangi,
tidak semestinya memiliki itu harus menyangi tetapi
menyangi akan tetap begitu selamanya.

hati yang kecewa kerana orang terasayang pasti lukaanya dalam.
kadang-kadang, orang yang kita sayang itulah orang yang paling kita susah sayang,
dan lagi payah untuk menafikan bahawa kita menyangi orang yang kita susah sayang itu.

hidup ini penuh dengan liku,
sekali terluka bukan selamanya kecewa.
maka melepaskan sesuatu yang bukan milik kita,
memang payah dan sememangnya perit.
tapi mugkin itu adalah yang terbaik.

mengalah bukan bererti kalah tetapi.
ia sebagai bukti menunjukkan
bahawa kekuatan kita untuk menolak sesuatu yang tidak harus kita miliki.

berjuang menolak kemahuan sendiri.
memang bodoh
tapi
ianya untuk kepenting orang lain.
dan juga untuk kebahagiaan lebih ramai insan yang tidak seharusnya terlibat
dalam kekusutan soal hati ini.

puas aku bertanya,
kenapa? kanapa? dan kenapa?
akhirnya kini
aku mulai mengerti..
bahawa menyangi tidak harus memilki.

aku cuba..
untuk mengerti, dan kini aku fahami.
p\s; terima kasih cinta

No comments:

Followers