Thursday, 18 December 2008

Between love and hate

2 perkara berbeza:

love;

hate;

2 perkara yang berkaitan:

kejujuran;

penipuan;

2 perkara yang datang dari hati:

percaya;

khianat;


kenam-enam perkara ini adalah sama hanya datang dari unsur yang berbeza.,sangat berkait dalam kehidupan. Dan tentu nya bersangkutan dengan konflik dalaman aku.,
patutkah aku menyangi dia? atau membenci? patut kah aku jujur padanya? atau hanya berbohong? dan patut kah aku mempercayai nya atau mudah saja dia mengkhianati aku.?
Hidup ini tidak akan sama seperti hari-hari sebelumnya, aku cuba untuk mengembalikan kemesraan itu,.tapi kian kali, aku gagal. Mengenangkan perbuatan nya dahulu.. membuatkan aku takut.,berharap pada yang tidak pasti. Entah mengapa hati aku menjadi terlalu rapuh dan mudah di pecah kan, tidak seperti dulu kenyal dan boleh memantul..

Sering aku tertanya, adakah penghujung kepada hubungan ini melainkan perpisahan? nah.!
ternyata aku terlalu gopoh dalam membuat keputusan,.harus kah aku berpura-pura menyangi nya atau pun terus angkat kaki dan belah tinggal kan dia dalam kebuntuan? nyatanya aku tidak sampai hati memperlakukan sedemikian. Patut kah ku memberinya peluang kedua? dan adakah dia akan berubah atau pun terus mengulangi perbuatan bodoh nya itu? pikirlah yuni!! sampai bila harus begini? masa semakin mencemburui aku dan aku bakal meninggal kan bandar johor yang tercinta ini dan meneruskan kehidupan sebagai seorang pelajar di bangi..

Adui, bagaimana yea?
semakin kusut.,
adakah dia akan berubah?
atau terus flirting around.,
lagi dan lagi.,
sehingga kantoi bongek dengan aku lagi.,
-aku tengah ngek ni-

2 comments:

Anonymous said...

hurm
i just don't know what to say dear
think it wisely ok...
if you rase there's second chance for HIM just go for it
ask yourself and just follow your heart
but please think it as the adult people think ok babe

~butterflyaya~

Nazly Mahyunni said...

bungek nih asyik pikir jew..

Followers